O TEATRO TRANSDISCIPLINAR DE JAN FABRE
DOI:
https://doi.org/10.9789/2176-7017.2015.v7i2.p.%2016-46Resumo
RESUMO O presente ensaio vislumbra compreender as metamorfoses sofridas no teatro a partir da obra The Power of Theatrical Madness do artista belga Jan Fabre. É intenção, apresentar esse artista e desmembrar características do trabalho citado. Trata-se de uma obra específica, mas cuja análise crítica acaba por denunciar o modus operandi de Fabre como um todo. Desenvolvendo reflexões no campo das artes sobre as possibilidades (ou necessidades) do teatro para além do texto clássico (aristotélico) e das separações homogêneas das linguagens artísticas como já nos indicara Lehmann em seus estudos sobre o teatro pós-dramático. Palavras-chave: Teatro pós-dramático; Jan Fabre; The Power of Theatrical Madness; Corpo; Metamorfose. ABSTRACT The present study aims to understand the metamorphosis suffered in theater from the perspective of The Power of Theatrical Madness of the Belgian artist Jan Fabre. It’s the intention to introduce this artist and use his work as a base for I can dismember the features of Jan Fabre’s artwork. It’s a specific work, however this critical analysis turns out to reveal Fabre’s modus operandi as a whole. Developing considerations in the arts of the possibilities (or needs) of the theater beyond the classic text (Aristotelic) and homogeneous separation of artistic languages as already indicated Lehmann in his studies of post-dramatic theater. Keywords: Post-Dramatic Theater; Jan Fabre; The Power of Theatrical Madness; Body; Metamorphosis.Downloads
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Publicado
2016-05-27
Como Citar
Freitas, W. J. de O., & Ciotti, N. (2016). O TEATRO TRANSDISCIPLINAR DE JAN FABRE. O Percevejo Online, 7(2), p. 16–46. https://doi.org/10.9789/2176-7017.2015.v7i2.p. 16-46
Edição
Seção
Olhares Sobre a Cena