o KINTSUGI - 100 MEMÓRIAS

REFLEXÕES SOBRE UMA ATUAÇÃO CONTEMPORÂNEA

Authors

  • Jônata Gonçalves da Silva Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
  • Luciellem dos Santos UDESC
  • Marlon Almeida Spilhere UDESC

Keywords:

Afetos, Atuação contemporânea, Intimidade, Teatro de grupo, Treinamento de atores

Abstract

This paper aims to elaborate an analytical thought on the play Kintsugi - 100 memories by Lume Teatro, from Barão Geraldo (SP), and to reflect on that performance from the concept of contemporary, as proposed by Giorgio Agamben. A vision of group theater based on the singularities of the bodies that compose the collective is approached, as well as the mapping of the transformations of the group’s actor training and the intimacy as a way of enabling complicity between actors and audience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jônata Gonçalves da Silva, Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)

Mestre em Teatro e aluno do curso de Doutorado em Teatro no Programa de Pós-graduação em Teatro da UDESC. Pesquisa atual: Mapas do Teatro Físico: Um recorte da produção teatral catarinense. E-mail: jonatagoncalvess@gmail.com.

Luciellem dos Santos, UDESC

Graduada em licenciatura em Educação Física e aluna do curso de Mestrado em Teatro no Programa de Pós-graduação em Teatro da UDESC. Pesquisa atual: Nise da Silveira e a atuação contemporânea: Reflexões sobre os inumeráveis estados do ser e a atuação por estados

Marlon Almeida Spilhere, UDESC

Graduado em licenciatura e bacharelado em Teatro e aluno do curso de Mestrado em Teatro no Programa de Pós-graduação em Teatro da UDESC. Pesquisa atual: Cyberpunk Burlesque: O artista vivendo em uma distopia.

Published

2021-08-17

How to Cite

Gonçalves da Silva, J., dos Santos, L. ., & Almeida Spilhere, M. (2021). o KINTSUGI - 100 MEMÓRIAS: REFLEXÕES SOBRE UMA ATUAÇÃO CONTEMPORÂNEA . Humanidades Em Revista, 3(1), 27–39. Retrieved from https://seer.unirio.br/hr/article/view/11194