The LUDICITY IN THE LITERACY AND LITERACY PROCESS
CONSTRUCTION OF READING AND WRITING
Keywords:
Playfulness. Literacy. Reading. Writing. Development.Abstract
This study understands thecontribution of playfulness in the literacy and literacyprocess. For that, it has the objective of analyzing the pedagogical activities baseado n the ludic, enabling a batter performance of the students for the acquisition of reading and writing. A bibliographic research is then carried out through the consultation of social media, bringing theoretical contributions from authors such as: Soares (2020), Miranda (2016), Alexandre (2019), Marques (2019) and the Base Nacional Comum Curricular (2017). In conclusion, it is necessary for the teacher to continue adopting playful pedagogical strategies in the literacy process in Elementary School, according to the specifics of the class, contributing to the cognitive, social, affective, motivational, criative and psychomotor development of students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Larice Lima de Oliveira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Os direitos autorais de qualquer trabalho publicado na Revista pertencerão aos autores. Não haverá qualquer pagamento pela publicação na Revista e a aceitação dos originais implicará na aceitação das condições descritas nas informações sobre a revista constantes do escopo e de todas as regras apresentadas, assim como o respeito à legislação e às normas vigentes concernentes a publicações. A UNIRIO e seus entes subordinados não se responsabilizarão por quaisquer equívocos, questões e contendas entre autores, participantes e/ou entes institucionais que sobrevenham às publicações. O e-mail do autor será disponibilizado no trabalho.
A revista oferece acesso livre imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico ao público proporciona maior democratização mundial do conhecimento, sempre dentro dos limites da legislação de direito de autor e de direitos conexos. É adotada a licença Crative Commons do tipo “Atribuição-Não Comercial-Sem Derivações 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)”, acessível em: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pt , segundo a qual, em linhas gerais, é permitindo fazer o download dos trabalhos e o seu compartilhamento para fins educacionais, desde que sejam atribuídos os créditos a seus autores, citando também o repositório dos trabalhos, e sem que se possa alterar o material de nenhuma forma ou utilizá-lo para fins comerciais.