From the land of the maple leaf: a contemporary perspectıve on school musıc educatıon ın Canada
Abstract
Abstract: This paper first provides a contemporary perspective of elementary and secondary school music curricula across the 10 provinces and 3 territories of Canada; a review of the current state of music education in Canadian elementary and secondary schools is subsequently presented. Then, further issues related to specialist/generalist challenges, teacher education, place, and current distinctions and selected innovations in Canadian music education are examined. Ongoing challenges, professional development and support for music educators, and pertinent aspects related to advocacy in music education then are presented. Finally, culminating points for consideration in the future are offered.
Keywords: Music education. Canada. School music
Da terra dos carvalhos:
uma perspectiva contemporânea das escolas de música no Canadá
Resumo: Este artigo primeiramente fornece uma perspectiva contemporânea do currículo de música nas escolas fundamentais e secundárias nas 10 províncias e 3 territórios do Canadá; uma revisão da situação atual da educação musical nas escolas de nível fundamental e secundário canadenses é apresentado em seguida. A seguir, são examinados assuntos relativos a desafios específicos e generalistas, formação de professores, locais, diferenciações e inovações da educação musical canadense. Desafios constantes, desenvolvimento profissional e apoio para educadores musicais e aspectos pertinentes relacionados à defesa da educação musical são apresentados também. E finalmente, são vislumbrados pontos culminantes para futuras considerações.
Palavras-chave: Educação musical. Canada. Ecolas de música
De la tierra de los robles:
una perspectiva contemporánea de las escuelas de música en Canadá
Resumen: Este artículo ofrece primeramente una perspectiva contemporánea del plan de estudios de música en las escuelas básicas y secundarias de las 10 provincias y 3 territorios de Canadá; una revisión de la situación actual de la educación musical en las escuelas primarias y secundarias canadienses es presentada posteriormente. En seguida, se examinan asuntos relativos a desafíos específicos y generales, la formación de docentes, locales, diferenciaciones e innovaciones de la educación musical canadiense. Constantes desafíos, desarrollo profesional y apoyo a los profesores de música, así como cuestiones relacionadas a la defensa de la educación musical son también presentadas. Por último, son vislumbrados puntos culminantes para futuras consideraciones.
Palabras clave: Educación musical. Canadá. Escuelas de música