A MORTE E LUTO NA ESCOLA
COMO LIDAR COM ESSA REALIDADE PÓS-PANDEMIA
Keywords:
ENGLISH, PORTUGUESEAbstract
This paper aims to present the importance of discussing and working with the theme of death and mourning at school, having, as a relevant factor, the current context generated by the pandemic of coronavirus- COVID 19. The main focus of this research is to present theoretical and practical possibilities for dealing with the issue, as well as to provide school managers with the tools to, along with their teachers, approach the theme of death and mourning naturally and in accordance with the guidelines of scholars in the area of psycho-pedagogy. This research, in the current world situation, is of great importance, because it gives educators the opportunity to provide activities and practices that allow their students to talk about their feelings and emotions generated by losses involving situations of death and mourning. Thus, we aim to ease suffering and contribute to children and adolescents being healthy, since, when grief is not talked about, it almost always leads to illness. The research is bibliographically based on the main theoreticians who have addressed the issue.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Gleucimar Romana Faria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Os direitos autorais de qualquer trabalho publicado na Revista pertencerão aos autores. Não haverá qualquer pagamento pela publicação na Revista e a aceitação dos originais implicará na aceitação das condições descritas nas informações sobre a revista constantes do escopo e de todas as regras apresentadas, assim como o respeito à legislação e às normas vigentes concernentes a publicações. A UNIRIO e seus entes subordinados não se responsabilizarão por quaisquer equívocos, questões e contendas entre autores, participantes e/ou entes institucionais que sobrevenham às publicações. O e-mail do autor será disponibilizado no trabalho.
A revista oferece acesso livre imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico ao público proporciona maior democratização mundial do conhecimento, sempre dentro dos limites da legislação de direito de autor e de direitos conexos. É adotada a licença Crative Commons do tipo “Atribuição-Não Comercial-Sem Derivações 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)”, acessível em: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pt , segundo a qual, em linhas gerais, é permitindo fazer o download dos trabalhos e o seu compartilhamento para fins educacionais, desde que sejam atribuídos os créditos a seus autores, citando também o repositório dos trabalhos, e sem que se possa alterar o material de nenhuma forma ou utilizá-lo para fins comerciais.