THE VISION OF PROFESSIONAL NURSING IN CARE PROVIDED TO CHILDREN WITH HIV
DOI:
https://doi.org/10.9789/2175-5361.2011.v3i4.2375-2386Keywords:
Criança Soropositiva, Vírus HIV, Enfermagem, Assistência.Abstract
Objetivos: Relacionar as atividades desenvolvidas pela equipe de enfermagem no atendimento às crianças soropositivas; compreender através da enfermagem, as dificuldades encontradas pelas crianças portadoras do vírus HIV, no período de internação e descrever as reações das crianças internadas durante a assistência de enfermagem.Metodologia:Trata-se de uma pesquisa de campo, realizada entre novembro e dezembro de 2009, em um Hospital Pediátrico, situada na Zona Norte do Rio de Janeiro. Os sujeitos foram enfermeiros, que atuam diretamente no atendimento à criança soropositiva. Os dados foram coletados através de entrevistas semi-estruturadas.
Resultados: A análise dos dados possibilitou a organização de dados que revelaram a visão do enfermeiro no cuidado prestados as crianças portadoras do vírus HIV.
Conclusão: Foi possível identificar as dificuldades vivenciadas pela criança soropositiva, através dos relatos dos enfermeiros, no período de hospitalização, bem como a percepção deste diante das reações expressadas por essas crianças em relação aos seus medos.
Descritores: Criança Soropositiva, Vírus HIV, Enfermagem, Assistência.
Abstract
Objectives: Relate the activities of the nursing staff in responding to HIV positive children; understand by nursing, the difficulties encountered by children with HIV infection, during hospitalization and describe the reactions of children admitted for nursing care.
Methodology: This is a field research conducted between November and December 2009 in a Pediatric Hospital, located in the northern zone of Rio de Janeiro. The subjects were nurses who work directly in the care of children seropositive. Data were collected through semi-structured interviews.
Results: The analysis of the data enabled the organization of data that revealed the vision of the nurse provided the children with HIV.
Conclusion: It was possible to identify the difficulties experienced by HIV positive child, through the reports of nurses during hospitalization as well as on the perception of the reactions expressed by these children in relation to their fears.
Descriptors: HIV positive children, HIV Virus, Nursing Assistance.
Resumen
Objetivos: Relacionar las actividades del personal de enfermería para responder a los niños VIH positivos, entender por la enfermería, las dificultades encontradas por los niños con infección por el VIH, durante la hospitalización y describir las reacciones de los niños ingresados para la atención de enfermería.
Metodología. Se trata de un trabajo de campo realizado entre noviembre y diciembre de 2009 en un hospital pediátrico, ubicado en la zona norte de Río de Janeiro. Los sujetos fueron enfermeros que trabajan directamente en el cuidado de los niños seropositivos. Los datos fueron recolectados a través de entrevistas semi-estructuradas.
Resultados: El análisis de los datos permitió a la organización de los datos que reveló la visión de la enfermera proporciona a los niños con el VIH.
Conclusión: Es posible identificar las dificultades de los niños VIH positivos, a través de los informes de las enfermeras durante la hospitalización, así como en la percepción de las reacciones expresadas por estos niños en relación a sus temores.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
TRANSFER AGREEMENT COPYRIGHT I transfer copyright of the article to the Journal of Care Survey is Fundamental - Online - RPCF, so it is accepted due to electronic publishing. The copyright includes the right to reproduce in whole or in part by any means, distributing that article, including figures, photographs, and any translations. The author can also print and distribute copies of your article, stating that since the rights belong to RPCF. I declare that this manuscript is original and has not been submitted for publication, in whole or in part to other online journals or not, so BMMC in the Annals of scientific events or book chapters.