Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context

Authors

  • Raíla Souza Santos UNIRIO
  • Danielle Copello Vaz UNIRIO
  • Davi Silveira Barroso Alves UNIRIO
  • Florence Romijn Tocantins UNIRIO
  • Mônica Alves Vianna UNIRIO
  • Thiago Luiz Nogueira Silva UNIRIO

DOI:

https://doi.org/10.9789/2175-5361.2010.v2i2.%25p

Keywords:

Vulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública.

Abstract

The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Raíla Souza Santos, UNIRIO

Bolsista PIBIC/CNPq, aluna do 8º período do curso de graduação em Enfermagem da UNIRIO. Tem experiência na área de Enfermagem, com ênfase em Enfermagem Epidemiológica, atuando principalmente nos seguintes temas: sistemas de informações sobre mortalidade e internação; utilizando como ferramenta o programa TabWin ; georeferenciamento; análise e compreensão dos problemas relacionados com o câncer de mama e colo de útero; cuidado na perspectiva das coletividades.

Danielle Copello Vaz, UNIRIO

Brasileira. Graduanda de Enfermagem, Bolsista PIBIC - CNPq. Aluna da Escola de Enfermagem Alfredo Pinto da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro

Davi Silveira Barroso Alves, UNIRIO

Brasileiro. Graduando de Enfermagem, Bolsista PIBIC - CNPq. Aluno da Escola de Enfermagem Alfredo Pinto da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro.

Florence Romijn Tocantins, UNIRIO

Brasileira. Enfermeira Doutora em Enfermagem. Professora Adjunta do Departamento de Enfermagem em Saúde Pública da Escola de Enfermagem Alfredo Pinto da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro

Mônica Alves Vianna, UNIRIO

Brasileira. Graduanda de Enfermagem. Aluna da Escola de Enfermagem Alfredo Pinto da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro

Thiago Luiz Nogueira Silva, UNIRIO

Brasileiro. Graduando de Enfermagem, Bolsista IC - UNIRIO. Aluno da Escola de Enfermagem Alfredo Pinto da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro

Published

2010-05-31

How to Cite

1.
Santos RS, Vaz DC, Alves DSB, Tocantins FR, Vianna MA, Silva TLN. Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context. Rev. Pesqui. (Univ. Fed. Estado Rio J., Online) [Internet]. 2010May31 [cited 2024Dec.15];2(2). Available from: https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502

Issue

Section

Experience Report

Plum Analytics