Teaching internship held in a university hospital in the state of rio de janeiro – case studies
DOI:
https://doi.org/10.9789/2175-5361.2014.v6i2.856-862Keywords:
Enfermagem, Ensino e Estágio de DocênciaAbstract
Objetivo: Relatar a experiência de um estágio docência realizado em um Hospital Universitário do RJ. Método: Consiste na descrição de uma experiência, do estágio docência de um pós-graduando, aluno do mestrado de uma Universidade Federal do Estado do RJ. Resultado: Proporcionou a oportunidade do planejamento, do desenvolvimento e da avaliação do ensino teórico, na disciplina de Atenção á Saúde do Adulto e do Idoso. Além do acompanhamento no campo prático de graduandos de uma Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro. Conclusão: Sendo o estágio docência parte integrante da formação da pós-graduação, a vivência possibilitou o aprendizado de questões relevantes demonstrando a importância de oferecer uma visão prática em docência para o pós-graduando.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
TRANSFER AGREEMENT COPYRIGHT I transfer copyright of the article to the Journal of Care Survey is Fundamental - Online - RPCF, so it is accepted due to electronic publishing. The copyright includes the right to reproduce in whole or in part by any means, distributing that article, including figures, photographs, and any translations. The author can also print and distribute copies of your article, stating that since the rights belong to RPCF. I declare that this manuscript is original and has not been submitted for publication, in whole or in part to other online journals or not, so BMMC in the Annals of scientific events or book chapters.