KNOWLEDGE CONSTRUCTION SPACES AND EVALUATION IN THE INTEGRATED CURRICULUM OF UNIFESO’S NURSING GRADUATION COURSE
DOI:
https://doi.org/10.9789/2175-5361.2010.v2i3.%25pKeywords:
Enfermagem, currículo integrado, avaliação formativa.Abstract
O presente artigo se propõe a apresentar e refletir sobre os espaços de construção do conhecimento e os processos avaliativos que surgiram na nova conformação curricular do Curso de Enfermagem do UNIFESO. Os espaços de construção do conhecimento são atividades, estratégias e cenários que se constituem em oportunidades de aprendizagem para estudantes e professores e incluem as sessões tutoriais, o estudo autodirigido, as conferências, as instrutorias nos laboratórios das ciências básicas e no laboratório de habilidades, além das atividades de integração ensino-trabalho-cidadania. Frente essa proposta pedagógica diferenciada, se implantou estratégias baseadas na avaliação formativa, como o portfólio.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
TRANSFER AGREEMENT COPYRIGHT I transfer copyright of the article to the Journal of Care Survey is Fundamental - Online - RPCF, so it is accepted due to electronic publishing. The copyright includes the right to reproduce in whole or in part by any means, distributing that article, including figures, photographs, and any translations. The author can also print and distribute copies of your article, stating that since the rights belong to RPCF. I declare that this manuscript is original and has not been submitted for publication, in whole or in part to other online journals or not, so BMMC in the Annals of scientific events or book chapters.